My Beloved Follower

Sila tgalkan link anda supaya saiya dpat terjah anda semula...

Friday 30 September 2011

..... Ceritera seoarang anak perantau.....(part 2)

Semakin hari aku dapat rasa keserasian kami.Setiap kali aku ada problem aku share kat dia,dia pun sama.
Antara kami,tiada rahsia.Banyak yang menyangka kami ni hubungan special tapi  tidak.Aku mengaku aku selesa dengan dia dan dalam masa yang sama aku menyimpan perasaan kat dia tapi itu hanyalah angan-angan dia sudahpun mempunyai special girlfriend yang sedang belajar kat luar negara.

Dia sering meminta nasihat dari aku tentang cinta.tapi macam dia tak tahu aku bukannya arif tentang cinta cinton ni.

Tapi sejak akhir ni,hubungan aku dengan dia makin hambar.Dia sering mengelak dari aku.Kenapa?muka aku ni ada msalahkah sampai mengelak begitu sekali dengan aku.Aku sangat rindulah dengan Fir yang caring,kelakar,suka menyakat.

"Hai,sayang buat apa tu?"ujar yang disana."Hmm,mimpi apa kau call aku ni cik abang oi",ujar aku acuh tak acuh.Sebenarnya aku gembira dia call aku,tapi sebab perangai dia buat aku berlagak sikit kat dia

"Ermm..keluar nak tak?'.

"Aik,banyak pulak masa ko hari ni sampai ajak aku keluar,biasanya busy memanjang mengalahkan ahli politik"tanya ku masih tak puas hati dengan dia.

"Sorrylah sayang,hari tu memang Fir sibuk sampai takda masa dengan awak,tapi hari ni semua kerja saya dah settle sebab tulah saya nak ajak keluar",pujuknya lagi.

"Tak nak lah.Saya takda mood lah"ujar ku masih menjual mahal.

"Macam nilah saya tahu awak marah sangat kat aku.I promise today you'll be my princess,what ever you wish i'll  fulfill it",pujuk Fir.

"Princess,promise.What ever i want"tanyaku ingin kepastian.

"Yes,my dear.Whatever".

Apalagi aku pun rebutlah peluang ni aku dera dia habis-habis,nak sangat penuhikan.Satu hari aku spend time dengan dia ibarat aku hidup dalam kayangan.Tak boleh nak kata apa aku happy sangat.Apabila hari semakin larut aku meminta dia hantar aku pulang.

"I have something for you",ujar Fir sambil menyentuh tangan aku dari menghalang aku keluar dari keretanya.

"This is  for you.Happy birthday",ujarnya sambil menyuakan teddy bear yang sangat besar.

"My birthday,oh thanks",tanyaku soalan bodoh.

"Anyway thanks Fir".ucapku lagi.

"Good night,jangan lupa cuci kaki sebelum tidur nanti mengigau main roller caster.Mimpikan Fir hahaha,"sambungnya lagi sambil ketawa.



cerita ni lum habis lagi tunnnngggguuuu.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...