My Beloved Follower

Sila tgalkan link anda supaya saiya dpat terjah anda semula...

Friday 30 September 2011

..... Ceritera seoarang anak perantau.....

               Hari pertama melangkah d Universiti.Perasaan tak ada beza masa masuk sekolah dulu itulah yang aku alami.Setelah aku mendaftar sebagai pelajar d sini,kesempatam itu aku ambil untuk melawat sekitar Universiti.Landskap yang menarik itulah yang mampu aku katakan.Aku saja mahu lihat sekeliling supaya tidaklah terpingga-pingga esok.
               Sudah 3bulan menjadi pelajar disini,banyaknya kerja sampai tak tertanggung rasanya tapi terpaksa juga aku gagahkan.'Aku kena cepat pergi perpustakaan'bermonolog aku dalam hati.Sampai saja di perpustakaan aku tak berlenggah-lenggah lagi aku terus simpan beg aku di rak yang disediakan.Aku bergegas mencari buku yang aku inginkan.akhirnya,aku tak ambil masa yang lama untuk cari buku ni.Tapi tiba-tiba ada tanggan yang memegang buku itu.Aku terus berpaling melihat siapakah gerangan pemilik tanggan itu.Jantung aku macam nak gugur dibuatnya takkala mata kami bertembung.Aku rasa macam berada di satu tempat yang indah...oh...asyiknya..."handsomelah mamat ni",bisik hati kecil ku....
                Saat aku dilamun....Aku tersentap dengan suaranya....
                " Excuse me".katanya sambil memandang ku.Setelah dia pun berlalu dengan buku itu.
              Aku kembali semula ke alam yang nyata.Tanpa aku membuang masa aku pun mengekori mamat tu.'Aku harus ambil balik buku itu,itu adalah nyawa akubermonolog dalam hati'.Aku terus ke meja mamat itu
             ''Err..saudara',panggil ku.Dia baru saja ingin meletakkan buku itu d meja.Aku dapat rasa jantung aku bergerak dengan laju..dup..dap..dup..dap.Bella kau kena kuat.Ini ada sangkut pautnya dengan hidup dan mati..chayok..chayok..."hatiku berbisik memberi semangat.
            Yes,can i help u?tanya leleki itu,apabila melihat aku masih berdiam diri.Lalu aku pun memberanikan diri."Maafkan saya,boleh tak saya ambil buku tu.Please...Dari tadi saya cari buku yang sama tapi tak jumpa.Matilah saya kalau saya tak dapat buku tu..Please..
            "Mana boleh saya yang jumpa dulu,siapa cepat dia dapat",ujar lelaki itu lagi.
            Alah,macam mana ni.Taklah aku kena merayu,melutut kat depan dia ni."Itu saya tahu tapi bukan sayakah yang dapat dulu buku tu?"soalku padanya.
             "Eh,awak ni..Saya dulu yang pegang buku ni tau.Tulah siapa suruh mengalamun.So..it's mean this book is belong to me not yours.Understands",tambahnya lagi.Sebalnya dengan sikap dia ni..berlagak sangat..Eiii,geram betullah.kalau bukan untuk assignment aku yang perlu di hantar 3hari lagi taklah aku tebalkan muka aku.Aku perlu dapatkan juga buku tu..law tak mampus aku.
            "Macam nilah,kita guna sama-sama buku,selepas 3hari saya pulangkan pada awak.Semua makumat yang saya perlukan semua ada di dalam tu.Boleh?
             "Mana boleh,buku ni saya punya.Awak ni boleh percaya kah.Macam ni lah setelah settle semua   saya bagi awk.Boleh?"
                "Alah,janganlah macam ni.Apa saya nak jawab dengan Mr.Gopal nanti,"ujarku.
                 "Apa kena mengena saya dengan Mr.Gopal dan buku ni,"tanya lelaki poyo tu.
                  Setelah aku menerangkan perkara sebenar,aku lihat dia ketawa macan tak ingat dunia.
Lantas diapun menerang kepada aku hal yang sebenarnya.Siapa yang tak tahu perangai Mr.Gopal semua kerja yang diberi mesti siap dan lengkap.Rupanya nasib kami sama.Aku ketawa setengah mati tapi tak mati lagilah.Akhirnya.dia mempelawa aku membuat assignment bersama-sama.Disinilah detik perkenalan kami dan aku dapat tahu dia adalah student paling gempak.

        Next time aq sambung ok..Sebenarnya cite d atas tu takda kena mengena ngan capa pun.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...