My Beloved Follower

Sila tgalkan link anda supaya saiya dpat terjah anda semula...

Tuesday 4 October 2011

..... Ceritera seoarang anak perantau.....(part 3)

                  Ketika aku hendak keluar dari rumah,seorang yang asing menegurku.Dia memperkenalkan dirinya sebagai Julia.Cantik orangnya secantik namanya.Selama ini,Fir selalu mengelak jika aku tanya tentang kekasihnya.Akhirnya,hati ini aku mengetahuinya.Julia seorang yang cepat mesra,banyak yang kami bualkan.Setelah Julai balik aku bergegas pergi ke kolej menemui Fir.Aku ingin menyelesaikan semua ini.

"Fir,bagilah Julia peluang sekali lagi.Dia masih cintakan awak.Semua orang melakukan kesilapan.So,bagilah dia peluang.Dia sudah berubah dan dia sedar kesilapan dia selama ini,"aku cuba pujuk Fir walaupun sukar rasanya.

"Apa yang kau merepak ni?"Fir menunjukkan muka tak puas hati.Mesti dia marah aku ungkit masalah peribadinya.

"Mungkin awak marah sebab saya masuk campur dalam hal peribadi awak.But as a friend i just want to help you.Terpulanglah.Tapi yang pasti saya tak pernah anggap awak lebih dari seorang kawan dan perkara tu tak pernah terjadi,"ucap ku lantas berlalu pergi.Aku cuba menahan air mataku tapi apakan daya aku tak mampu.



Tiga tahun aku menyepi setelah aku mendengar berita pertunangan Fir yang amat menyakitkan.Lantas kekecewaan itu membuatkan aku pergi jauh darinya.Tapi semakin jauh aku pergi semakin dekat bayangannya menghampiriku.

"Tak sangka kita berjumpa lagi.You buat disini,"sapanya kepada ku.Aku hanya berdiam kerana masih terkejut kami di pertemukan kembali.

"Bella,are you ok,"sapanya lagi.

"Hmm..erm.yes i'm ok.I ada seminar kat sini.Today is the last day,"ujarku sambil mengawal gugup.

"Oh,really?.Same with me.So,kita hadir seminar yang samalah ya?.Tapi i tak pernah nampak u pun".

"Mayde kita tak jodoh kot,"ujar ku selamba.

"Hmm,so sekarang ni kita ada jooh lah,"ujar sambil ketawa.

"Ok lah,i kena pergi ni.Kalau ada jodoh kita jumpa,"sambungnya lagi dan pergi.

"Fir,"panggil ku menahan dia pergi.

"Fir,boleh kita mula kembali.Bella dah tak sanggup nak tipu diri Bella lagi.Bella cintakan Fir,"luahku kepadanya.Dia kelihatan terkejut.

"Tapi Fir dah bertunang,Bella sendiri pun tahu kan.Taklah Bella nak suruh Fir putuskan pertunangan Fir.Kenapa bukan dari dulu lagi?"ujar meminta kepastian.

"Bukan macam tu.Bella hanya nak Fir bagi sedikit ruang untuk Bella dihati Fir.Itu sudah cukup.Bella dah tak sanggup memedam perasaan Bella.Now,i know that i really love u,"luahku lagi.

"Bella cakap senang.Bella ingat Fir ni apa.Dulu Bella tolak Fir dan sekarang bila Fir da lupakan Bella.Bella nak kembali pulak,"ujarnya marah.

"Bella minta maaf.Bella cuma nak minta Fir untuk benarkan Bella mencintai Fir.Itupunsudah cukup.Dan Bella akan cuba lupakan Fir,"air mataku tak dapat dibendung.

Aku menanggis tersedu-sedu.Malu rasanya bertindak mengikut perasaan.Tiba-tiba aku mendengar tawanya.Aku kehairanan melihat tingkah.Dan aku tergaman bila dia memelukku.

"Bella jangan tinggalkan Fir lagi.I can't life without you.Kita mulakan kehidupan yang baru,Kita kahwin nak?".

aku masih lagi tergaman semakin hairan.Permainan apa yang sedang berlaku ni.

"Kahwin?Tapi Fir kata...."kata-kata ku putus.

Rupa-rupanya ,Fir sengaja permainkan aku.Dia hendak uji sejauh mana perasaan ku kepadanya.Dan rupanya dia tak pernah bertunang.Berita pertunangan itu sengaja dibuat khas untuk aku.Sungguh kejam kau Fir.

Namun apa yang pasti aku takkan lepaskan peluang ini kedua kali.Hatiku telah telah dicuri olae insan yang bernama "FIR".

Tamat.Setalah jauh merantau bukan sahaja mempunyai pendidikan yang bagus malah memperolah cinta yang sejati.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...